10 dolog, amit tudnod kell a média jövőjéről

Modern TV hálózatok, digitális rádiózás és a videós reklámpiac lesz a befutó a jövőben. De milyen eszközökön, mennyit és miért? 10 pont, amit tudnod kell a következő évek médiafogyasztásáról. 

media-750.jpg

A Business Insider vezérigazgatója, Henry Blodget egy összetett prezentációban vázolta fel, merre tart a média.

1. Az Egyesült Államokban hamarosan "a média eléri csúcspontját".

Egy felnőtt átlagosan egy nap 12 óra 4 percet tölt média, vagy más technikai eszköz előtt. Az Activate felmérése szerint ez duplaannyi idő, mint amit főzéssel, takarítással, evéssel, ivással, vagy akár társadalmi élettel töltünk naponta.

Az aktív munkaidő a kutatás szerint 5 óra 13 percre tehető, míg az alvás pedig 7 óra 6 percre.

Az eMarketer azt is kibontotta, hogy a médiára fordított időből melyik formátum mennyi időt vesz el. Nyomtatott sajtótermékekre 25 percet, rádiózásra 1 óra 26 percet, míg tévézésre pedig átlagosan 4 óra 4 percet fordít egy átlag ember az Egyesült Államokban. Toronymagasan a digitális média áll az élen, naponta 10 perc híján 6 órát használjuk a média ezen formáját.

Több kutatócég adatait összevetve az figyelhető meg, hogy míg a számítógépek már a kétezres évek eleje óta százmilliókhoz érnek el, az okostelefonok szinte egy szűk évtized alatt behozták a lemaradást, és mára már több amerikai kezében vannak, mint az "asztali" gépek.

A Business Insider szerint viszont elérte a csúcspontját a digitális médiára fordítható időkeret, a következő években a 12 óra 28 perces jelenlegi tartam mindössze 18 perccel fog átlagosan bővülni. Ebből az időből kb. 5 órát videózunk, 2 órát zenét hallgatunk, másfelet játszunk és nagyjából másfelet leszünk majd a közösségi oldalakon.

A konkurenciaharc viszont egyre nagyobb lesz, mivel az emberek kimaxolt idejéért egyre több médium fog versenyezni.

2. A fejlett világban tetőzik a médiafogyasztás, viszont rövid időn belül további 4 milliárd felhasználó lesz online.

where-do-you-see-a-life-of-social-media-in-2030-1.jpg

3. Az ún. "modern TV-hálózatok" dominálni fogják a videógyártó piacot.

A hagyományos TV társaságok előfizetései 2012 óta folyamatosan csökkennek. A fiatalok egyre kevésbbé követik figyelemmel a tradicionális TV-formátumokat. A Nielsen adatai szerint a 30 év alattiak ilyen jellegű tévézéssel töltött ideje a harmadával esett vissza.

Ez persze nem jelenti a kevesebb képernyő előtt töltött időt. A Modern TV hálózatok robbanásszerűen növekednek. A Netflix feliratkozói, az Amazon tagok és az Apple TV-vel rendelkezők száma is megduplázódott pár év alatt. A Youtube például 2014 óta rommá veri a CBS és az AMC csatornáit reklámbevétel területén például.

Hasonlóan robbanásszerűen növekszik a digitális rádiózás piaca is. Az Egyesült Államokban 2017-ben már a hallgatók 53 százaléka online hallgat rádiót. Ez 2010-ben még csak 17 százalék volt. Hasonlóan népszerűek a podcast adások is. Évente kétharmadával növekedik a piac reklámbevételének aránya.

4. Kamu, hogy a videós tartalmak megmentik majd a szövegalapú kiadókat.

5. Az is kamu, hogy minden média most már videós tartalmakra fog átállni.

6. A "kiterjesztett valóság" hamarosan mindenki számára elérhető lesz, a "virtuális valóságot" viszont többnyire csak játékra és gyakorlásra (edzésre) fogják használni.

future-media.jpg

7. A közösségi oldalakban még mindig hihetetlenül nagy potenciál van.

Több felmérés kimutatja, hogy minden negyedévben milliárdokkal növekszik a különféle oldalak napi átlagos videós megtekintéseinek a száma.

A Facebook és a Youtube felületein naponta 19 milliárd megtekintés történik, őket követi a Snapchat 13 milliárddal.

8. Két gigacég kezében tartja a reklámpiacot.

Persze ez nem újdonság. A Facebook és a Google mellett szinte senki sem képes labdába rúgni. És ez úgy tűnik a jövőben is így lesz.

9. A platformoknak egyre inkább felelősséget kell vállalniuk azokért a tartalmakért, amelyeket megosztanak.

10. Forradalmasítják a videós reklámpiacot.

Egy 30 másodperces reklámvideó a telefonunkon már többet ér egy egyórás tévés infotainment műsornál.

A Business Insider adatai szerint a felhasználók értékelik, hogyha egy reklám továbbléptethető, még akkor is, ha nem kívánják azt átugorni.

44 százalékuk a 10 másodpercnél rövidebb spotokat szereti, amik inkább a videó előtt jelennek meg, mint közben. Az automatikus némítás, és automatikus indulás, valamint a nagy felbontás is szerepet játszik a felhasználói élmény növekedésében.

 Ha irodát keres Budapesten, keresse itt!