10 dolog, amit soha ne mondj a főnöködnek
Rengeteg munkahelyi stresszt, félreértést és konfliktust el lehet kerülni azzal, ha az ember odafigyel a kommunikációjára. Főleg ha a beszélgetőtárs a főnök.
"Tévedsz"
A nyilvánosság előtt kritikával illetni a munkaadót nem éppen a legszerencsésebb dolog, némi okoskodásért cserébe nem éri meg kockáztatni a munkahelyedet. Ehelyett inkább fogalmazz így: "Lehet, hogy én tudom rosszul, mert én ezt és ezt tudom".
"Ez nem az én feladatom"
Szinte sehol nincs kőbe vésve a munkakör. Nyilván az ember nem szeretne mindig más helyett dolgozni, de a főnök azt szeretné, ha a beosztottai sokoldalúak lennének, akik minden felmerülő problémát megoldanak. Az, hogy te nem vagy hajlandó rugalmasan más típusú feladatot is megcsinálni, a főnök szemében azt a látszatot kelti, hogy nem tartod fontosnak a cég jövőjét.
"Nem tudom"
Ezt a választ szinte minden főnök utálja. Nyilván az ember nem tudja minden kérdésre a választ, de egy egyszerű vállvonásnál sokkal szerencsésebb az a reakció, hogyha az ember felajánlja, hogy kideríti a választ, utánanéz az információnak.
"Megtettem, ami tőlem tellett"
A főnök a legkisebb lustaságot sem tolerálja. Az ilyen válasz azt jelenti számára, hogy te már feladtad a próbálkozást, eljutottál a képességeid határáig. Helyette inkább mond ezt: "Így próbáltam meg legutóbb és ilyen eredményre jutottam. De örömmel megpróbálom máshogy is."
"Felmondok"
Ne fenyegess olyannal, amit nem teszel meg. Sőt, a felmondást is lehet békésen és kulturáltan bejelenteni, nem pedig hirtelen felindulásból dobálózni vele. Senki nem szereti, ha fenyegetik. Ha pedig nem is gondolod komolyan, a munkahelyeddel játszol.
"Az előző munkahelyemen így csináltuk"
Sem a kollégák, sem a főnökök nem szeretik azt, ha másokkal összehasonlítják őket úgy, hogy az összevetésben alulmaradnak. Nyilván lehetnek az embernek hasznos ötletei, jó tapasztalatai, de azokat is bölcsen kell megfogalmazni. Senki nem szereti hallgatni, hogy más jobb nála bármiben.
"Vele nem tudok együtt dolgozni"
Az általános iskolában sem nézték jó szemmel, ha valaki nem tudott csapatban dolgozni. Egy munkahelyen sincs ez másképp. A cél érdekében felül kell kerekedni a személyes konfliktuson. Ha végképp lehetetlenné válik az kooperáció, kínálj alternatívát.
"Elmehetek korábban? Már mindent megcsináltam"
Ha az embernek már nincsen feladata, akkor az egy főnök számára egyet jelent: túl kevés feladatot kapott, ezért még elvégezhet 10 másikat. Sokkal célravezetőbb mindenféle magyarázkodás nélkül elkéredzkedni.
"Fizetésemelésre van szükségem"
Soha ne kezdj úgy egyeztetni a fizetésedről, hogy azt hangoztatod - neked mire van szükséged. A munkaadókat nem igazán érdekli, hogy van-e pénzügyi problémád. Sokkal inkább az általad elért eredményeket, változásokat kell prezentálni, hogy a vezetés lássa, profitálnak azzal, ha honorálják a sikereidet.
"A többiek is ugyanígy gondolják"
A munkahelyi pletykákból szinte sosem jön ki szerencsésen az ember. A kollégák megkérdezés nélkül való belekeverése az aktuális vitába/beszélgetésbe pedig csak tovább ronthatja a munkatársi kapcsolatokat, arról nem is beszélve, hogy a főnökben az az érzés lesz úrrá, hogy egy összefogás történt ellene. Ha pedig a kollégák cáfolják az állításodat, még rosszabban jössz ki a dologból.
Ha irodát keresel Budapesten, itt keresd!