8 tipp: Hogyan legyél még hatékonyabb munkaerő?

Mindenki azt mondja, hogy több időre van szüksége. A hatékonyság növelése az egyetlen módja annak, hogy egy napból még több órát és percet lehessen kihozni. Íme 8 tuti tipp, hogyan lehetsz még hatékonyabb munkaerő.

article-2512704-199d321600000578-26_634x391.jpg

1. Ne oszd meg a figyelmed!

Sokan gondolják azt, hogy ők mennyire jók a multitaskingban. Viszont csak igazán kevesen vannak azok, akik ténylegesen tudnak fókuszálni több feladatra egyszerre. Becsapjuk magunkat, ha azt hisszük, sokkal több eredményt érünk el, ha egyszerre csinálunk több munkát, hiszen a legtöbb esetben a figyelemmegosztás silányabb minőségű munkát szül. Az igazán hatékony emberek leszűkítik a feladatkörüket, így eredményesebben és gyorsabban tudnak dolgozni. Sokkal több időt emészt fel, ha a rosszul elvégzett munka hibáit kell később orvosolni.

2. Vonj be másokat!

Az eredményesség ott is elbukhat, hogy az ember többet vállal magára, mint amennyit képes megcsinálni. Ne azokat a vezetőket, kollégákat állítsd magad elé példának, akik túlvállalják magukat, és aztán éjszakázniuk kell, hogy utolérjék magukat. Az igazán hatékony emberek rendkívül ügyesen osztják szét a feladatokat, s így jobban teljesítenek. Ha van rá lehetőséged, úgy válogasd meg a feladatköreidet, hogy a legjobban passzoljon hozzád, hogy ki tudd aknázni az erősségeidet.

efficient_people_jpg.jpg

3. Megfelelő kommunikáció

Nem egyszer a rossz kommunikáció miatt megy pocsékba a legtöbb ideje az embernek. A sebtében összevágott, odahányt félüzenetek okozta félreértések és konfliktusok sok esetben órákat tudnak elvenni egy projekt tényleges megvalósításától. A hatékonyság mesterei már a kezdetektől egy picivel több időt fordítanak arra, hogy átgondolják azt, amit kommunikálni akarnak. Egy telefonhívás előtt gondosan átgondolják, mit akarnak mondani. Abban van az erejük, hogy az emailjeik hangvételét gondosan megválasztják a kívánt eredmény mielőbbi elérése céljából. Eleinte több időt igényel, de sok esetben napokat spórol meg vele az ember.

4. Uralkodj az idődön!

Időnként az ember azt veszi észre, hogy csak rohan a határidők után és sosem tud sehova időben odaérni. Néha az embert az időbeosztása irányítja és nem pedig fordítva. Ha az ember fegyelmezett és átlagos napi rutint épít fel magának, akkor felkészülten várja a rendkívüli helyzeteket is. Minél inkább uralod a naptáradat, annál jobban tartod kézben a váratlan szituációkat is.

5. Mindennek megvan a helye

Hatalmas időpocsékolás a rendetlenség. Tollak, kulcsok, ruhák. Ha a használati tárgyaink szanaszét hevernek, az szétszórtságot és frusztrációt eredményezhet, különösen akkor, ha valami fontosan sürgősen meg kell találnunk. A hatékony emberek rendezettek. Legyen minden holminak egy megszabott helye. Rendezd el a ruháidat, a papírjaidat, az elektronikai kütyüket úgy, hogy azokhoz a leggyorsabban hozzá lehessen férfi. Lehet, hogy beletelik néhány extra percbe a rendrakás, de tonnányi időt és idegességet spórol meg az ember vele, ha olyan helyzetbe kerül.

focus-730x350.jpg

6. Időpocsékolás kontra hatékonyság

A legtöbbször onnan lehet tudni, hogy most egy igazán hatékony emberrel beszélsz telefonon, hogy ő jelzi a beszélgetés végét. A produktivitást növeli az, ha az ember minden tevékenységére megszab egy időkeretet, amihez tartja magát. Ha kézben tartod a szabadidős tevékenységekre fordított idődet, nagy tartalékokat tudsz felszabadítani magadban.

7. Kipihenten jobb

A kimerült és túlhajszolt emberek nem teljesítenek jól. A hatékonyság kulcsa az elegendő pihenés és feltöltődés, így jobban is tudnak teljesíteni. Több értelme van hosszú távon jól teljesíteni, mintsem rövid ideig emberfeletti erőfeszítéseket tenni.

8. Tervezz előre!

Kárba vész az erőfeszítés, ha nem a célhoz visz közelebb. A türelmetlenség a hatékonyság egyik legnagyobb ellensége. Az igazán hatékony emberek elegendő időt fordítanak a felkészülésre, lebontják az előttük álló feladatokat különböző részekre, hogy utána a maximális eredményt tudják elérni. A tervezés időt vesz igénybe, de az ember a kihívásokkal és a felelősséggel így tud jól szembenézni.

A hatékony munkához jó környezet is kell, a legjobb budapesti irodákat itt találod!

Forrás: Inc.